Wednesday, September 30, 2009

september

Hari ini adalah penghujung September.Sebenarnya kalau difikirkan tentunya banyak peristiwa yang dilalui.Banyak yang saya rancangkan tidak menjadi.Bukan salah siapa segalanya tidak menjadi, salah sendiri juga maklumlah tidak bersungguh-sungguh.Jika bersungguh-sungguh tentu semuanya akan membuahkan hasil.Bosan dan malas memanglah pembunuh segala usaha yang ada.Sukarnya untuk mendapat semangat seperti suatu masa dulu tika baru belasan tahun.Ada sahaja idea untuk dibuat.Biarpun perancangan tidak menjadi namun semangat tidak mudah patah.Syawal masih belum berakhir.Jemputan raya masih tidak berakhir lagi.Malah ada jemputan yang tidak dapat dihadiri.Makanan hari raya yang digemari tahun ini adalah laksa.Tahun ini mak tidak membuat laksa sebab keadaan tidak mengizinkan.Pun hari raya ketiga saya dapat melepaskan kempunan memakan laksa juga bila sahabat saya masakkan.Diam tidak diam sudah tiga tahun berlalu.Saya teringatkan sewaktu melawat Negara China.Paling mengagumkan dapat mendaki tembok yang dikenali, The Great Wall pada 1 September 2006.Tidak sangka dapat juga sampai ke puncak melihat panorama yang indah.Biarpun ada orang kata tempat yang saya sampai itu tidak setinggi mana pun.Janji dapat juga merealisasikan kenyataan daripada impian.Selama ini hanya mendengar cerita sahaja yang mengatakan tempat inilah antara tujuh benda ajaib di dunia.Siapa tidak kagum!Kalau dapat peluang lagi, teringin pula merasa waktu salji turun!Semuanya tunggu durian runtuh...........

0 comments:

Post a Comment