Tuesday, August 17, 2010

Ulang tahun .....hari jadi





Hari ulang tahun datang kembali.....saya amat menyukai kata-kata penyair seperti rosli hassan tentang persahabatan....dan saya sendiri memang menghargai persahabatan...tanpa prasangka....Hari ulang tahun memang istimewa dalam kehidupan seseorang...dari sehari ke sehari kita sebenarnya bukan semakin muda....pun apakah tercapai matlamat hidup kita....??????mengerti tentang perjalanan kehidupan dan mengerti tentang orang lain .....saya sebenarnya sudah bosan dengan prasangka.....terima kasih banyak kepada sahabat-sahabat yang tidak lupa menghulurkan ucapan "tanda ingatan".......dan bagi saya hadiah paling berharga daripada sahabat adalah sebuah pengertian dan kejujuran ...
Hadiah paling bererti yang pernah saya terima ialah apabila pada tanggal ulang tahun saya ini...saya telah disahkan dapat pergi menunaikan fardu haji pada tahun 2008.Pada hari itu juga sahabat baik saya belanja makan di sebuah restoran......Dan untuk tahun ini istimewanya kerana jatuh dalam bulan ramadan....dan saya berdoa agar saya dapat menemui malam yang penuh keberkatan.....Amin...Amin...Ya!Allah!
"Tidak ada kegembiraan yang menyamai perjumpaan dengan sahabat, dan tidak ada kesedihan yang menyamai perpisahan dengan mereka."

0 comments:

Post a Comment