Saturday, August 21, 2010

impian..............menjelajah





Gambar ini diambil tika berada di puncak tembok besar negara china pada 1.9.2006.Antara yang berjaya ke puncak ini adalah dari kiri aznor,sham, reza,shahril, rozudin,dodi,sham johan,zamri & isteri,idris, rahmat, ikram, effa, rok & zu.......gambar kenangan ini menguatkan hati dan kaki untuk menjelajah tempat yang lebih jauh.........Mungkinkah???????????????
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Aku akan pergi jauh merantau.Akan kucapai cita-citaku atau aku akan mati di negeri orang.Jika aku mati, kepada Tuhan aku kembali.Namun jika aku selamat, aku akan kembali ke kampung halamanku...
dan aku amat mempercayai bahawa pergi merantau adalah mencari kemuliaan kerana dalam perantauan itu ada lima yang tersirat iaitu menghilangkan kesedihan, mendapatkan penghidupan, mendapatkan ilmu, mengagungkan jiwa dan dapat bergaul dengan orang ramai.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

0 comments:

Post a Comment