Tuesday, February 23, 2010

Tentang mak

Mak di pusara abah yang pergi meninggalkan kami pada 4 Mac 2004.Begitu cepatnya masa berlalu bererti sudah enam tahun pemergian abah...Apa pun yang tinggal hanyalah kenangan.....saya masih menyimpan buku autograph yang dicatat abah pada tanggal 3.2.1977 berbunyi: Belajar bersungguh agar sampai cita yang murni".Arwah tahu saya meminati bidang penulisan tetapi agak tercicir dalam bidang akademik....jadi semuanya bergantung pada saya.Kalau pandai pun saya kalau sebaliknya pun adalah saya.Sebagaimana yang saya perkatakan tadi semuanya tinggal kenangan.Mak juga tabah menghadapi kehidupan dengan perangai anak-anak dan cucu-cucu yang pelbagai ragam.Beberapa hari lepas mak menerima kehadiran seorang lagi cicit .....memang gembira sekali mak...cita-cita hendak menengok anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicitnya terus menikmati kehidupan dengan sempurna...

0 comments:

Post a Comment