Tuesday, February 16, 2010

Pengharapan

Sebelah tengah hari saya sengaja memandu ke Selayang Pandang.....tujuan saya hendak mencari tiga orang kenalan lama yang sudah lama tidak bertemu.Selayang Pandang bukannya jauh sangat.....Namun di mana silapnya......sudah berpuluh tahun tidak menemui dengan tiga orang kenalan ini......Saya tidak memiliki nombor telefon mereka.Sekadar alamat yang masih kuat di ingatan......Wow!sudah lama saya tidak menjenguk kawasan ini.......Banyak kelainan...saya rasa macam baru balik dari luar negara....baru menjenguk ke kampung halaman sendiri....Baru hendak mencari orang berkenaan....atas alasan apa ingin saya berikan?Saya hendak sangat berjumpa mereka......bertanya khabar kerana saya merasakan diri saya pun semakin dimamah usia.....manakan mungkin akan bertemu lagi jika tidak waktu ini tika ingatan masih kuat.......Cuma dua tempat ingin saya cari...Pertama penghuni jalan 8 dan kedua penghuni jalan 4......Saya ingat sangat penghuni jalan 4, ulang tahun akan disambut pada 7 April.Penghuni Jalan 4, bernombor 18 & 20.Tetapi bila saya sampai di jalan 4, tidak ada kelibat langsung yang boleh ditanya apa-apa....Sebaliknya saya bertuah kerana di Jalan 8, saya bertemu dua orang insan yang sedang berbual.......saya bertanya adakah kenal dengan penghuni no 115-A........alangkah sedihnya bila mereka kata penghuninya telah berpindah...tetapi mereka bersedia menunjukkan rumah adiknya yang tidak jauh dari situ..Maka saya telah menemui adik kawan saya itu.....dan inilah pertama kali setelah sekian lama saya dapat bercakap dengan jamatul sabariah menerusi telefon bimbit......Syukur! alhamdulillah....Harapan saya ingin mencari kawan-kawan di Selayang Baru pula........

0 comments:

Post a Comment