Wednesday, October 21, 2009

sahabat akrab

Tiba-tiba sahaja menjelang tengah malam ini terutama untuk detik 12.00 tengah malam 22 Oktober 2009, hati ini bertanya "Siapa sahabat akrabku sebenarnya?"Sepanjang hari setelah sibuk bekerja pada 21 Oktober, hati ini mula mengajukan persoalan sendiri.Hahah! betulkah saya ini ada sahabat akrab yang boleh bercerita itu dan ini.Kelmarin saya demam dan buat pertama kali minta MC daripada doktor.Saya hendak balik berehat dan tidur secukupnya dan tidak mahu berfikir apa-apa........Tidak mahu berfikir?Huh!banyak rupanya yang saya fikirkan.Silapnya saya selalu fikirkan orang yang tidak patut saya fikir.Bila tengah sunyi saya fikir balik.Saya ini lebih sesuai berada dalam suasana apa yang saya minat.Saya tidak rela dijadikan "Quran buruk" dalam apa juga keadaan..Saya sudah cuba menjadi yang terbaik dengan orang yang saya sayangi tetapi apakan daya "kasih manusia tidak berpanjangan" sebab nilaian hanya dikira dari sudut yang saya sendiri kurang pasti.Target saya menyiapkan sebuah novel terbaik sebagai kenang-kenangan dalam hidup dan memberi pengajaran kepada semua orang.Kita sebenarnya semakin tua sebelum diambil kembali oleh Ilahi.Saya pun tidak berani meletakkan nilai sahabat akrab itu, sebabnya saya selalu membaca catatan di dinding yang berbunyi "sahabat akrab itu adalah orang yang tidak berubah biarpun suasana berubah dan bersedia berkorban untuk kita tanpa mengungkit apa-apa".Lalu saya pun berkata di dalam hati...........kita menilai seseorang dengan mata hati dan pengertian!

0 comments:

Post a Comment