Wednesday, October 28, 2009

Bersama Sahabat


Memang indah kalau kita mengekalkan sebuah persahabatan sehingga kini.Bercakap mengenai sahabat , saya berterima kasih dengan Siti Roslinah Syed Abdullah kerana begitu setia menjadi sahabat saya sehingga kini.Siti begitu mengambil berat biarpun di tengah malam.Biarpun kini kami hanya bersms tetapi Siti bersedia mendengar segala apa yang saya ceritakan atau luahkan.Kami berkenalan tika saya bekerja di Majalah Muslimah.Siti sebenarnya berbakat besar di dalam penulisan sajak.Bagi saya sajaknya begitu puitis dan sudah banyak tersiar iaitu bermakna sajak-sajaknya diterima media dan pembaca.Siti Roslinah walaupun sibuk, begitu bersungguh-sungguh mencintai dunia penulisan seperti saya.Apa yang pasti hanya penulis yang mengenal kehidupan penulis.Beruntunglah Siti kerana mempunyai semangat waja di dalam dunia penulisan yang penuh cabaran.Begitu juga dengan sahabat saya yang lain seperti Suhailah yang pakar di dalam jahitan.Jubah yang dijahit untuk saya masih disimpan di dalam almari biarpun ianya sudah usang kerana sudah hampir sepuluh tahun tersimpan.Jamilah Aini yang sering berceloteh dan mengeluarkan pendapat...........ohhh ini gambar lama yang masih tersimpan......Siti Roslinah yang bercermin mata paling belakang itu, tersenyum simpul aja....orangnya begitu manis.....Uhmm...

0 comments:

Post a Comment