Monday, September 12, 2011

september oh september



jemaah mendengar khutbah hari raya


........september ini sudah tentulah bercerita tentang raya....tahun ini pun saya beraya dengan penuh gembira di kampung halaman di ipoh...makanan memang bermacam-macam...tidaklah sampai bazir bak orang kata "sold out" ...chef pakar masak saya siapa lagi kalau bukan mak. semuanya cukup rasa macam iklan di tv tu.....tetamu yang datang memuji bagai meletup-letup telinga saya mendengarnya...bukan apa....tunggu saya buat sesedap masakan emak sampai kucing bertanduk belum tentu menjadi...macam saya belajar dulu, cikgu kata teori dan praktikal itu perkara yang berbeza...bila saya buat yang teori sahaja maka praktikal terasa teramat payah...macam belajar fizik dan kimia...fikiran entah ke mana...patutlah tidak jadi ahli sains pun...sekadar jadi tukang sain sahaja....

bulan syawal yang jatuh bulan september penuh dengan rumah terbuka....makanan yang dihidang pun begitu lazat....bak kata orang "rezeki jangan ditolak", bala jangan dicari.......

0 comments:

Post a Comment