Sunday, November 7, 2010

7 November

bersama fadzilah katan............





zira tersenyum mesra



Saya memang menyukai angka 7 ....tidak kiralah sama ada ianya 7, 17 dan 27.Memang angka ini cukup istimewa dan ianya menjadi pilihan saya....apa pun november juga punya kenangan tersendiri...pada hari ini saya tidak lupa mengucapkan selamat hari ulang tahun kepada rakan sekerja zira...hari ini 7 november memang istimewa untuknya...dia juga banyak menolong saya dari segi kerja....untungnya dia sebab sebuah kedai serbaneka tetap mengabadikan tarikh keramat ini...tak percaya? ..sana-sini ada 7 eleven........terima kasih



Tanggal 5 dan 6 november...saya menghabiskan masa di kayns resort port dickson...meraikan persaraan bang deris yang banyak berjasa di grafik...acara yang dirancang memang berjalan lancar....saya dan kimi berjam-jam di kolam renang....letih tetapi menyeronokkan.....sebenarnya port dickson bukanlah asing bagi saya...Masa darjah 6 saya bersekolah di sekolah rendah kg.gelam port dickson...dan meneruskan persekolahan menengah di sekolah menengah kebangsaan port dickson...rasanya masih ramai kenalan sepermainan dan sepersekolahan yang masih tinggal di port dickson biarpun mereka sudah berumah tangga...seperti azizah yang sering saya bonceng basikalnya untuk pergi sekolah...di samping memetik bunga di rumahnya untuk diisi dalam bekas bunga di atas meja cikgu fatimah....kalau berjalan kaki ke sekolah pun boleh tetapi penatlah sedikit....ingat lagi saya pada siti aishah yang merdu suaranya apabila mengaji...bila ada musabaqah...dia akan mendapat tempat pertama manakala saya akan mendapat tempat kedua....begitu juga saya teringatkan cik pora, norizan, zalina, fadzilah , melati, suriani, sariah, melor, salim, shamsul dan beberapa orang lagi....namun cuma pada 6 november, saya berkesempatan bertemu fadzilah katan yang masih mesra apabila bertemu saya..biarpun pertemuan singkat...saya dibawa meronda-ronda kg.air meleleh tempat tinggal saya dahulu..memang dah banyak perubahan terutama pondok polis tempat saya tinggal dulu sudah tiada...dan hanya rumah kawan-kawan yang sudah ketiadaan ibu bapa....sunyi....dan terasing....

0 comments:

Post a Comment