Sunday, March 21, 2010

satu perjalanan


Penanda buku rama-rama...
Disebabkan saya paling suka makan cili padi...inilah pokok yang saya beli ...kenang-kenangan dari Cameron Highlands....Kalau makanan tidak pedas.....tidak sedaplah jadinya....Sedapnya jadikan ulam......

Bantal strawberi





gambar diambil pada 29 September 2000




Ini adalah perjalanan kedua saya ke Cameron Highlands.Itupun kerana dipelawa shee.....maka tercatatlah catatan perjalanan saya pada 13 Mac 2010 hingga 15 Mac 2010.Kali ini saya tidak banyak mengambil gambar...tidak seperti shee yang mengambil gambar yang cantik dengan begitu banyak.Suatu ketika dulu saya memang rajin ambil gambar sehingga stok gambar saya teramat banyak....tidak tersimpan di dalam album lagi..Pertama kali saya pernah datang ke Cameron Highlands bersama Zil dan Iza.Saya masih ingat pada tanggal 28 September hingga 30 September 2000, kami merancang ke Cameron Highlands..Walaupun pada waktu itu saya sudah pandai memandu tetapi Zil dan Iza mengesyorkan agar kami naik bas sahaja.Pada pagi 28 September 2000 itu kami naik bas di Puduraya, Kuala Lumpur....sampai di Tapah kami naik bas ke Tanah Rata...Bayangkan pada hari itu sebaik sahaja sampai, baru kami mencari penginapan.Mujur ada juga bilik untuk menginap...harganya pun murah...lebih kurang RM30 semalam.Pada masa itu Zil dan Iza masih bujang...dan kami menghabiskan banyak masa melawat pelbagai tempat seperti Ladang Teh,Taman Rama-Rama , Ladang Strawberi......Banyak juga koleksi gambar yang diambil (masih dalam simpanan)... Wow! sudah sepuluh tahun masa berlalu...Sungguhpun saya anak kelahiran Perak, hendak menjejak kaki teramat kerap ke Cameron Highlands pun berfikir sepuluh kali.....Perjalanan kali kedua ini tetap menyeronokkan apatah lagi dengan kehadiran saudara shee dan anak-anaknya...terutama kimi yang di dalam perjalanan asyik bertanya bila hendak sampai untuk mandi kolam.......sayangnya tempat penginapan kami tidak ada kolam....mungkin lain kali boleh singgah di Lata Iskandar untuk menikmati air terjun yang nyaman.....

tengah petik strawberi pada 14 Mac 2010


























0 comments:

Post a Comment