Saturday, January 1, 2011

1111 (satusatusebelas)- tahun baru


Selain mengagumi karya penulisan Hanisah Othman, Lily Haslina Nasir dan Nisah Haron, saya turut mengagumi karya Salina Ibrahim......sebenarnya saya baru membeli novelnya yang berjudul "Bukan Yang Pertama".........saya memetik ayat di muka surat 133..................Dia selalu membayangkan silaturahim itu umpama selembar benang. Hujung benang yang satu dipegang oleh seorang dan hujung benang yang satu lagi akan dipegang oleh seorang yang lain. Jika benang ditarik kuat atau dikerasi oleh salah seorang atau kedua-duanya, sudah pastilah benang itu akan putus...............................
Syabas Salina kerana terus melahirkan karya bermutu.................
Tahun Baru Masihi muncul juga.....Saya sendiri tidak banyak perancangan selain menutup diari lama dan menulis diari baru....
Apapun marilah kita renungi untaian kata hikmah ini:.....
Aku bersabar menghadapi takdir yang datang padaku. Jika tidak, ia pasti datang juga pada saat yang lain. Jika aku menyerah, maka kekasihku akan mati lebih dahulu sebelumku. Dan matinya orang-orang tercintaku sebelumku, akan menyusahkanku.................

0 comments:

Post a Comment